Followers

Music Please !

Thursday, August 18, 2011

HITAM PUTIH kehidupan

setiap orang mesti ader hidup yang sendiri . . ada SUKA, ada DUKA . . biasalah tu . . aku yakin setiap manusia di bumi ni tak lari dari masalah . . semua orang ada masalah . . tak kira lah massalah apa pun . .. yang penting macam mana kita nk HANDLE masalah kita . . ada sesetengah orang, die pandai sorok masalah sendiri . . cover la tu . . sesetengah tu suka pendam . . n ada juga yang suka berkongsi . . sama lah macam HITAM PUTIH nie . .

HITAM PUTIH ni fav color aku . . ada sesetengah kata macam TAIK CICAK ! bagi aku . .tak kisah la kan . . masing2 ada pendapat kan . . bagi aku HITAM PUTIH ni umpama kehidupan aku . . warna lain pun ada meaning yang tersendiri kan . . tapi aku pilih HITAM PUTIH untuk kehidupan aku . . ada juga warna lain . . tp HITAM PUTIH ni la yang utama . .

macam kehidupan aku . . tak lari dari masalah, kadang hidup aku ceria, kadang dunia aku gelap warna HITAM . . . penuh dengan kesedihan, kedukaan, . . namun, ada sesuatu yang akan membuat aku menjadi ceria, kain HITAM kini menjadi PUTIH . . kadang2 ada corak warna warni menghiasi kain PUTIH ni . .

sebab tu la kita perlu kan seseorang tuk menjadi pendengar kita . . tapi aku . . kebanyakan aku lebih suka pendam . . sebab aku lebih suka MENDENGAR masalah dari MENCERITA masalah dekat orang lain . . tapi ada la sesetengah masalah yang aku tak dapat nak tanggung, barulah aku cerita . . .

so . . korang cari la kawan yang boleh dengar masalah korang . . tapi jangan la main sembur jer . . takut orang yang korang cerita masalah tu tak boleh percayai . . die cerita pulak kat orang lain . . pilih la orang yang boleh korang per caya k . .

akhir kata aku . . warna amat penting dalam kehidupan . . warna juga memainkan peranan penting dalam hidup kita . .gelap warna yang kita pilih . . gelap la hidup kita . . bila kita lahir . . kita umpama KAIN PUTIH . . jangan la kita kotorkan KAIN PUTIH tu . . dan ingatlah . . bila kita mati . .KAIN KAPAN PUTIH tu la yang akan membaluti badan kita . .

wasalam . . (ALONGWANIESAHAJA)

||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

No comments:

Post a Comment