Followers

Music Please !

Tuesday, May 24, 2011

SeLeSai SuDaH KeM . . .


20/05/11 (jumaat) aku g kem . kalo x d sbb kn tajaan yg swoh.. mmg aku x g la.. ye la... sbuk kot.. nk final lg...

mule2 nk g tu.. mmg tkut la kn.. ye la.. cmpur ngn dak MK.. aku jz knal geng2 kadok je la... tp alhldulillah.. spanjg aku d gbhikn kpd2 kumpulan (lbih dr 1 kumpulan..) aku le la "go" la dgn dorg... dorg pn jnis happening gak la kn... kdg2 aku pn pening ngn perangai dorg.,. hehhe

JUMAAT 20 MEI 2011
mule2 kmpl kt dpn air pncut itp... ah.. bese a jnji melayu.. suh kmpol sblom kol 7... lec dtg pn kol 7.30.. aku igt kn aku ngn ida la pling lmbt... rpenyer.. umah aku pling awal smpai... ta pape la dorg nie...
pas kmpul tu... En. Khai bg kn kmpulan.. aku dpt kmpulan yg ke -2 ngn Syafiq.. pergh.. pmpuan 2 org je 1 kmpulan.,.. dak2 kmpulan aku sume2 yg x top.. hahah... tp.. ok la... agak pndiam gak la kmpulan aku nie.... then penyerahan hp, wallet n dll kt lec... b4 g kem tu aku sdiyh la.. smpai kuar air mata... cz smthing hppened 2 me... hmmm i know dats all my fault... hmmm... pas setel sgal persiapan nk g kem.. kitorg start brtolak p kem kt btu gajah dgn htiku ku yg sdiyh nie... huhu

x la jauh sgt ngn ipoh... x smpt la nk pjam kn mata... urm... tmpt??? not bad la... urm... x le nk rest... cz trus start aktiviti...

1st aktiviti kitorg kmpul kt dwan.. duk kt kmpln yg d En.Khai bg.. kna wt pasal mkn.. ta pape la.. kitorg da la x paham.. information from lec pn len.. bile kna present... truk kna salah kn... urm.. kmpulan aku ni byk diam... pyh tol.. tp siap la keje kmpulan kitorg... OBLONG ! OBLONG ! OBLONG ! hahah.. nme kmpulan kitorg... mmg giler...

then rest jp... pas lunch n solat.. kitorg de game lg... men papan... bygkn la.. papan tu kcik.. n bg 3 je tuk 8 org nek?? x ke giler nmernyer... tme men bnda alah nie.. redha la sgala bnda pn... huhuh... paham2 je...kmpuln aku dpt la num 2.. sbb pmpuan de 3 kmpulan je.. hahahah...

pas men papan tu... men lak spider wap... mmg lenguh.. aku org prtama msuk.. aku kna spport org.. mmg lengoh.. hahha... tp.. last2.. ikut bwh je.. heheheh...

then mlm pas solat isya'... motivasi ngn tuan hj... hahah... best ckit la di sini.. wlupn pe yg die crmah tu knbykn nyer da ulang da.. aku da le hafal da pe yg die nk ckp.... huhuhu... ade ckit kalinan sbb de aktviti mlompat, nyanyi n more.. best ckit la d cni... abis je dlm kol kol 1 lbih.. perh !!!

SABTU 21 MEI 2011
da la tdo lmbt... kol 1 lbih... pastu ol 5 da kna ader kt surau.. perh... mmg ngntuk la... subuh msuk lmbt lg... mmg kbykn nyer da tdo kt sura.. huhuh... then pas solat.. de cramah ngn pak luhur.. mmg lg ngntuk... aku pn tdo gak kt blakag.. hahah.. aku rasa pak luhur pn ckp sorg2 jer.. ramai yg tdo...

pas solat.. breakfst... then senaman pg... huhuhu.. bese je la...pastu tggu arahan dr kmndor.. tme ni aktivit dlm air je la... opppss.. lombong la...hahha.. komnden tu bg kn kumpulan len plak.. kumpulan 1-4 pndi brenang... kmpuln 5-10(xpndi brnang).. aku kmpln 9.. hehehhehehe.. pki jaket... aku da pnah wt da kt plkn... so xde la tkut sgt.. dak2kmpuln aku pn le go gak la... heheh... mule2 brnang pki jaket smbil pgg tali n pastu pakai jaket x pegang tali.. perh... jauh kot.. mmg penat la... tp aku mmg bgga kt bob la.. bdn bsar... brenang x pki jaket.. perh.. mmg bguz la....

then dlm ptg2 ckit.. men rakit plak... 2 laki 1 pmpuam..,. hahha.. malu kot... mle2 aku ssh nk nek2 kot.. da la aku x knal.. hahahah.. mmg malu la... then byk kali jatuh plak tu... mmg malu... pergh....

mlm pas solat isyak de wt bbq.. x best lnsg... nk wt cmner.. lpo .. mkn je la.. aym aku dpt kcik jer... huhuhuh

dlm kol 10 lbih.. kmpol blik.. dlm kmpulan yg br.. huhuh.. nk jalan kaki... 7 km.. mmg jauh... ceh2.. arahan biler 3.5km yg pertama.. kna snyapp.. tp kmpulan aku.. le mrokok lg... hahaha.. kmndn tu bg.. hehhe...le smbg2.. mmg syok... smpi kt clearwater.. kna amik strecher... tme ni la kna agkt org.. sume kna nek.. kmpulan aku 4 org bdn bsar... termsuk la aku... mmg pnat... bhu pn skit.. tp alhmdulillah.. kitorg kmplan yg ke-3 smpi.. heheheh

AHAD 22MEI2011
pg tu cm bese la... kna snaman,,, then pg tu skali lg ngn komanden... aktiviti xplorace... huhuh... perut aku wt hal blik.. pedih... so aku smpi kt clearwater je.. aku da x larat.. then aku pn ssh nk nafas... de kmanden lalu.. so aku nek kete n hntr kt kem... huhu.. mmg x larat la... cian doeg.. nseb bek paham....

setel dlm kol 10 lbih... then de masa tuk blkon n reka lgu ngn kumpulan mule2... huhh... aku mmg x larat da tme tu... then aku tgk kmpuln aku syap jer.. terpksa gak la aku bsuara.. syafiq asik tggu idea aku jer.. hampeh.... alhdulillah.. siap la lagu..

then bile smpi masa nyer.. da d tkdir kn aku x larat .. aku muntah2... aku x dpt join kumpuln aku... huhuhu.... cian dorg... tgh2 dok2 blkg tu... le lg la aku gelak ckit wlupn prut aku pdih... huhuh... mmg hppening... tme plak kmpulan aku... dorg wt lakonan... plik gak aku...dorg x plan pape pn.. huhuh.... las2 aku tnyer syafiq... rpenyer... dorg men lakon je.. hahha.. jnji ok la...

las kali siap2 nk blik.. hahah... ni la pling best skali... pas solat asar.. kitorg gerak blik ipoh... huhuhu...

mlm tu.. smpt la aku jmpe buah hti aku.. huhuu... mmg rndu kot... aku bkn nk mkn.. tp nk jmpe die.. mmg aku rndu sgt... huhuhuh....

NI LA GMBR YG SMPT DI TGKP SB LEC MALU NK TGKP GMBR
















||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Wednesday, May 18, 2011

bole tahan la kelas aku ri ni... ngee~~

xle bla la kelas aku rini...
kna blakon... ye la... de org dtg mlawat...
sptutnyer da bole la blik awl kn...
tp kna thn sbb KE de kt luar..ta pape r..
hahaha...
mmg syok la..
dak2 laki klas akupak..
sbuk men rocket n smpan gne test pad aku..
hahaha...
umo jer tua ddr aku..
tp perangai cm bdak2...
tp mmg sronok la rini...
tgh2 syok sembang...
pn.jue dtg bwk rombongn dr klas sk32a..
dak2 yg kna dnda..
sbb x siapkn assgment LP06...
heheheh...
mmg klakar gak la...
harap2 la aku smpat siapkn assgmnt nnt...
hehhehehe
||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Sunday, May 15, 2011

9 sebab hubungan x mampu bertahan . . .

1. Menipu

Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang menipu untuk "menyelamatkan" sebuah perhubungan, namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka. Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan.

2. Harapan / Kebebasan

Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.

3. Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan

Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.

4. Mengungkit Hal Yang Lalu

Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.

5. Berbeza Pendapat

Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.

6. Status Yang Tinggi

Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.

7. Hal-hal Yang Menyakitkan Hati

Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal bodoh semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.

8. Kehidupan Yang Sangat Mendesak

Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.

9. Kawan-kawan dan Keluarga

Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, orang yang anda sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarganya tidak menyukai anda.


||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Sunday, May 8, 2011

mari la mari.. kita berpantun... hahahah

Anak itik mulailah terbang
Ambilkan dedak berilah makan
Janganlah adik merasa bimbang
Segala kehendak abang tunaikan

Membawa peti dari malaka
Berisi pakaian si anak raja
Kalau hati sudah merasa suka
Semua keadaan indah di mata

Ikan batu di atas bara
Pohon selasih di tepi kota
Pikiran buntu badan sengsara
Bila kekasih jauh di mata

Ada budak membuang dedak
Penuh setimba di celah batu
Berdua tidak, bertiga pun tidak
Kekasih hamba hanyalah satu

Di celah batu bunga terselit
Lembut debu bunga seroja
Kasih tuan kasih di kulit
Tanam tebu di bibir saja

Rumah di kota amatlah bersih
Tempat bermain si orang kaya
Berpantang mata berasa kasih
Jumpa yang lain lupakan saya

Pokok selasih pokok bayam
Dalam kepuk buah berangan
Seorang kasih seorang sayang
Tidak bertepuk sebelah tangan

Rumput kuberantas habis rata
Burung serindik mematuk betik
Beribu melintas di depan mata
Hanyalah adik yang paling cantik

Menjadi tamu di hari raya
Penganan sura rasanya tawar
Hendak bertemu apakah daya
Hanya suara menjadi penawar

Dinda cantik tinggi semampai
Dada bidang rambut mengurai
Putih melepak lembut gemulai
Kakanda melihat rasa terkulai

Walau banyak bunga di taman
Bungan mawar masih dikenang
Walau banyak kupunya teman
Dalam hatiku dinda seorang

Pohon selasih tumbuh melata
Tumbuh perdu jauh di sana
Sepasang kasih mabuk bercinta
Siang merindu malam merana

Tinggi-tinggi burung merbuk
Terbang melayang ke tanah rata
Hati teringat mulut menyebut
Wajah terbayang di depan mata

Hujan basah habis pun basah
Duduk sendiri tidak mengapa
Sudah lama kita berpisah
Baru kini kita berjumpa

Bunga saya bunga melati
Bunga-bungaan harum baunya
Kasih saya sepenuh hati
Kasih tuan ke mana hinggapnya

Pungguk terbang di atas awan
Hampir tak terlihat oleh mata
Kalau hati rindu-rinduan
Rindu di hati meronta-ronta

Anak itik di sambar elang
Dari sumur sampai ke kali
Tinggalkan adik abang kan pulang
Panjang umur jumpa kembali

Putri di taman memakai gelang
Rambut berurai bawa mahkota
Bunga idaman disambar orang
Jatuh berderai si air mata

Sayang-sayang mabuk kepayang
Bunga di taman disunting kumbang
Belum dapat abang disayang
Sudah dapat abang dibuang

Melompat belalang di atas kapuk
Melihat orang hendak berperang
Alangkah malang si bujang lapuk
Bunga di tangan disambar orang

Kalau ada sumur di ladang
Mandi jangan di bulan terang
Sudah nasib celaka badan
Tunangan hilang dibawa orang

Ikan di laut garam di darat
Dalam kuali bertemu jua
Hati terpaut janji terikat
Atas pelamin bertemu jua

Ikan di laut asam di darat
Dalam kuali bertemu jua
Orang jauh berkirim surat
Berkali-kali dibaca juga

Sayang selasih tidak berbunga
Engganlah kumbang untuk menyapa
Sayang kekasih tidak setia
Badan merana kini jadinya

Bunga yang malang jaga dirimu
Janganlah layu sebelum kembang
Pupuklah iman dalam hatimu
Kalau kau layu dibuang orang

Ukir-ukirlah si kayu jati
Jadikanlah sebuah jambangan
Pikir-pikirlah sebelum terjadi
Jangan menyesal kemudian

Berbaju batik mata memikat
Melirik senyuman memukau semua
Duhai cantik saya terpikat
Bolehkah tahu siapa namanya

Bunyi lagu membangkit suasana
Bunga mekar di depan mata
Sunyi rasa tak dapat bersama
Kekasih hati jauh di sana

Layang-layang terputus tali
Jatuh ke bumi melayang laju
Duhai kekasih aku berjanji
Aku tercipta hanya untukmu

Hujan turun laut memburu
Dingin malam mengusik kalbu
Biar batu menjadi debu
Aku tetap sayang padamu

Ada jantung ada debaran
Ingin bertanya tetapi malu
Kumenunggu penuh harapan
Sudikah engkau menerimaku

Kelap-kelip bintang bertaburan
Cuma satu yang tampak terang
Sungguh banyak gadis pilihan
Hanya dinda yang paling kusayang

Kelap-kelip bintang bertaburan
Begitu indah bagai berlian
Sungguh banyak gadis menawan
Hanya dinda yang kurindukan

Kelap-kelip di tengah malam
Cahaya bintang sangat menawan
Biar cinta banyak rintangan
Akan kujaga dengan kesetiaan

Kelap-kelip bintang seribu
Indah menawan di tengah malam
Sungguh aku sedang merindu
Rindu di hati yang paling dalam

Kelap-kelip bintang menari
Indahnya bagai mata bidadari
Dinda kuharap menjaga diri
Untuk diriku sampai ku kembali
||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Wednesday, May 4, 2011

itu lah lelaki.. btul ke???

Kalau perempuan cantik pendiam

lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...

Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat

Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...

Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...

Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 email
Lelaki akan kata: asyik2 email dia...boring!


||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||