Followers

Music Please !

Tuesday, July 26, 2011

korg pk la ye . .

CIKGU KU

Dlm sbuah klas, Cikgu Nor sdang mngajar mta plajarn Bahasa Melayu mengikut bahasa negeri dalam malaysia kpd murid2nyer. Teliti perbualan Cikgu Nor dengan muridnya.

Cikgu Nor : Bedul !

Bedul : Saya Cikgu .

Cikgu Nor : Cikgu nak kamu menggunakan loghat "Kelantan" mengikut ayat ni , "Saya Suka
Makan Ikan"

Bedul : Kawe suke make ike !

Cikgu Nor : Bagus Bedul. Bedal, kamu pula .

Bedal : Baik cikgu !

Cikgu Nor : Bedal, cikgu nak kamu guna loghat "Terengganu" pula mengikut ayat tadi.

Bedal : Saya suka makang ikang.

Cikgu Nor : Pandai pun Bedal .

Bedal : Cikgu, macam mana pula dengan ayat ni dalam loghat Terengganu.
"Saya suka tekan kan"

Cikgu Nor : Apalah kamu ni, bukannya susah sangat. Dengar ni, "Saya suka tekang kang"

Maka riuh rendah murid kelas tersebut mentertawakan cikgu yang paling pandai.

||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Monday, July 25, 2011

FUN KE ? ? ?

Diam Ketika Makan
Sebuah keluarga yang terdiri dari ayah, ibu dan seorang anak sedang makan malam bersama. Anak : "Ayah, di..."
Ayah : "Diam! Sewaktu makan tidak boleh bercakap!"Setelah selesai makan...
Ayah : "Nak, waktu makan tadi apa yang ingin kau katakan?"
Anak : "Ayah, di daun salad yang ayah makan tadi ada ulatnya!"

Cucu & Atok

"Mengapa tak seperti kawan sebaya kau?" Seorang atuk tegur cucu dia yang tak cemerlang dalam peperiksaan.
Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus tinggi-tinggi. Cu ini asyik internet, tv atau main bola. Bila nak belajar??? Besar nak jadi apa???" (Atok marah tahap tertinggi)
Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain. Cu tak pernah pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya atok yang lain."
Atuk: "Tak sama apanyerr???"
Cucu: "Kawan-kawan sebaya atok semua dah jadi arwah kan?"
Atuk: "?...?...?...?...?...?"


||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Thursday, July 21, 2011

nie pic2 yg aku ske . . (bkn syok sdiri ye . . )

hehehe . . ade lg . . tp aku ltak ni dulu la ye . .
heheheh






p/s : aku nk gak pndpt korg . . . korg ske pic mne ? ? hehehehe

||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Tuesday, July 19, 2011

gelar ape ye ? ? ! ? !

hepi bday to me . .
thx kpd sume2 yg wished . .
heheheh . .



now aku nk story pasal kawan .
sume org de kwn sndiri atau lbh sng dngn BFF kn??
aku pn de BFF . .

tp skrg ni . . aku nk ckp sbb de sorg ni yg d gelar sbg kawan . .
bese la.. org yg kite x knl or x rapat tp tau spe die pn kiter still gelar die kwn wlupn die kwn org len .
aku pn x tau la . . mke tu nmpk bek . . suci je..
tp xtau lak disebalik mke yg suci tu . . hti BUSUK PENOH ULAT ! !
ntah . . stakat org2 cmnie mmg aku da bese da . .
xde la . . kalo x puas ati . . ckp . kn snang . . ni nk sound2 , nk maki2 blakg2 . .
ptut ptut ke dpt GELARAN KAWAN tu ? ?
aku rasa x pn . . ntah la . .
pe yg aku nk gelar kt ko nie ??
yg follow blog aku nie . .
de pape ke idea nk bg gelaran kt org2 cmnie ? ?
yg hanya nk tikam blakang org len ? ? jd btu api ?
aduh . . org cmni ptut mati je . .
menyusahkn idup org len . .
ksian parent die kalo tau anak die cmni kn . . .


kau tu x lyk jd kwn tau x????



||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Saturday, July 9, 2011

PANTUN SUKA SUKI =D

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa kau nak jolok pakai galah
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar ?


Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah bau badan kau busuk semacam
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..

Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, Cash On Delivery

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat
Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke

Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan.

Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut tak boleh makan
Nanti sakit perut apa ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pergi aje ke Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan makan buah keranji tu
Nanti badan kau orang berbau

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab takut terpijak lubang, Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena

Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap tak sedap
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap

||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||

Tuesday, July 5, 2011

rindu korg...

my memory...

miss at ipowh...
miss all my friend when im studying at ipoh...
waa.. miss u all...

BOYS . . . .
ABG LONG - aku miss ang... aku slalu paw ang gle2.. hahah... skrg aku xde nk paw ang da.. hehhehe..

SHAFIQ - hahha... aku minx gelang kt ang.. haaha aku kn smpan gelang ni... ni kenangn tau... =)

GAMAR - hahah... best aku kwn ngn ko.. aku rasa ko la laki ckp slow.. ngee.. aku x pnah nk tgk ko mrh... pas ni ko jd org melaka.. waa.. mkin jauh.. pape hal.. ko mmg best....

ZAME - hahah.. ang pling riuh r kt kelas en... then d gelar "JUBOR AYAM" hahah.. tu yg aku miss kt ang.. mmg kalo ang mai klas.. mlot ang plg bsg... heheheh

PIDIN - aku ske sakat ang.. hahaha.. ang balas senyum je.. hahah.. sweet... hahah.. loghat ang tu pior... mmg kdah abis la ni... hahaha

AKEM - hahah... ko pn best gak.. rasa ko le kaya dpt cstomer cm aku n chik uda.. hahah.. skit2 cr ang.. hahahah

APIS - ko kn pis,,, srius.. pe yg ang ckp.. mmg aku ssh nk cye.. hahha... n jgn la wt mke k,.. nnt awek ang x cye kt ang lak.. hahahah grau je doe..

PI-G - ahahah.. mle2 aku ni x la rapat ngn ko.. cz mle2 aku tgk ko diam jer.. hahha.. tp bile da lama knal.. le thn gak la mlot ko... hahah.. pape pn.. best kwn ngn ko....

K.SALAM- aku x tau la weyh.. mmg aku byk skit ati ngn ko nie kn.. hahah.. ntah la.. mmg jujur dr hati... peace =)

SHAH - wpn ko ni jrg mai klas.. ok la.. ko pn cm geng2 ko gak kn.. mdah mesra..kakaka


GIRLZ . . . .
CHIK UDA- ang pn best.. ang la classmate aku.. ang la house mate aku.. n ang la roommate aku.. sntiasa bama.. heheh.. syg ang la...

IFA- hahah.. mle2 aku tkut gak kwn ngn ang... tp lme2 best la...

HANIM - hahha.. happy gurl.. hepi2 sje... go gadesh domo. . .

INTAN - ang ni x byk ckp.. tp best la kwn ngn ang...hehehe

SU- now u r my housemate n classmate.. hehee.. hepy friend wif u..

ILA - hahah... hepy friend wif u 2...

FAZ, TEH n YANA - hepy cz hve clasmate like u all...


thx guys... im very hepi wif u all.. aku miss at korg.. syg gler kt korg.. korg sntiasa dlm ingatn aku... CYG KORG LA


||thanks coz sudi baca entry x seberapa ni =) ||